Τι κάνουμε, όταν ακούμε συνεχώς φωνές και κλάματα;
Θα πρέπει να ανακατευόμαστε στους καυγάδες των παιδιών; Αλλά πότε οι συγκρούσεις τους δηλώνουν πρόβλημα; Και είναι καλό να επιδιώκουμε συνεχώς την αρμονική τους συνύπαρξη; Και πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε να αποδεχτούν το καινούργιο τους αδερφάκι;
Αυτό το βιβλίο προσφέρει πρακτικές συμβουλές που μπορούμε να αξιοποιήσουμε στην καθημερινότητά μας. Τα παιχνίδια που προτείνονται παίζονται εύκολα και βοηθάνε να εκτονωθεί η ένταση ανάμεσα στ’ αδέρφια.
Η έρευνα και η εφαρμογή έδειξε ότι μπορούμε να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τους παιδικούς καυγάδες. Έτσι, στο πρώτο κεφάλαιο παρέχονται πληροφορίες για τις συναισθηματικές ανάγκες που οδηγούν τα αδέρφια στις ζήλιες και στις συγκρούσεις. Υποστηρίζουμε συναισθηματικά το κάθε παιδί, συγχρόνως, όμως, το εκπαιδεύουμε να σέβεται τα όρια που έχει θέσει όλη η οικογένεια μαζί.
Το παιδί μπροστά στη ματαίωση: Ανυπομονησία και πείσμα: Για παιδιά από 3 έως 8
Πώς αντιδρούμε όταν τα παιδιά θέλουν να κάνουν πάντα του κεφαλιού τους;
Πόσα όρια μπορούμε να βάλουμε στα παιδιά, ώστε να μην αναστέλλουν την ανάπτυξή τους; Πόση λογική και υπομονή μπορούμε να περιμένουμε από τα παιδιά αυτής της ηλικίας; Πώς μπορούν οι ενήλικες να διατηρούν την ψυχραιμία τους σε δύσκολες καταστάσεις παιδικού πείσματος και ξεροκεφαλιάς;
Αυτός ο πρακτικός οδηγός έχει σκοπό να μας βοηθήσει να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας:
-να συμφιλιώνονται με τη ματαίωση και να κάνουν υπομονή.
-να δεχτούν ότι οι απογοητεύσεις είναι μέσα στη ζωή.
-να κατανοήσουν ότι δεν μπορούμε να έχουμε πάντα αυτό που θέλουμε και τη στιγμή που το θέλουμε.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται τα αίτια του παιδικού πείσματος και παρουσιάζονται τρόποι συμπαράστασης στα παιδιά, σ’ αυτή την “ηλικία της λύπης”. Τα παιχνίδια που ακολουθούν παίζονται εύκολα, και τα μηνύματά τους βοηθάνε τα παιδιά στη συναισθηματική τους ωρίμανση.
Διαχείριση του θυμού και της επιθετικότητας: Για παιδιά από 3 έως 8
Τι κάνουμε όταν τα παιδιά παρασύρονται απ’ το θυμό τους;
Πώς μπορούν τα παιδιά ν’ αντιμετωπίσουν δημιουργικά το θυμό τους; Πότε μπορούμε να μπλεκόμαστε στους καυγάδες τους;
Πώς γίνεται να μάθουν τα παιδιά να αποδέχονται τους περιορισμούς, αλλά και να αμύνονται, με ανάλογο τρόπο, όταν κάποιος ξεπερνάει τα όρια, τα ανεκτά απ’ τα παιδιά;
Αυτός ο πρακτικός οδηγός περιέχει ιδέες -με τη μορφή εύκολων και ευχάριστων καθημερινών παιχνιδιών- για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα μικρά παιδιά να αντιλαμβάνονται τα δικά τους συναισθήματα θυμού και επιθετικότητας και να τα εκφράζουν χωρίς βία.
Το πρώτο κεφάλαιο δείχνει ποιες θετικές πλευρές έχει ο θυμός και πώς μπορούν να επιλυθούν εποικοδομητικά οι συγκρούσεις μεταξύ των παιδιών, στο σπίτι, στη γειτονιά και στο σχολείο.
Το παιδί και ο θάνατος: Διαχείριση του πένθους: Για παιδιά από 3 έως 8
Τι λέμε στα παιδιά όταν έρχονται αντιμέτωπα με το θάνατο;
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να υπερνικήσουν τους φόβους τους; Τι απαντάμε στις ερωτήσεις τους -για τις οποίες ακόμα κι εμείς δεν έχουμε απάντηση, μερικές φορές; Πώς μπορούμε να τα παρηγορήσουμε;
Αυτός ο πρακτικός οδηγός -σεβόμενος πέρα για πέρα τη θλίψη τους- βοηθάει τα παιδιά να αντιμετωπίζουν καλύτερα τους μικρούς καθημερινούς, αλλά και τους μεγάλους αποχωρισμούς, μέσα από απλά καθημερινά, αλλά και ευρηματικά παιχνίδια.
Στο πρώτο κεφάλαιο δίνονται γενικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά -εντελώς διαφορετικά από τους μεγάλους- επεξεργάζονται τη θλίψη. Κι ακόμη, κάποιες προτάσεις, σε γονείς και παιδαγωγούς, για να σταθούν στο πλευρό των παιδιών με σύνεση και αποτελεσματικότητα.
Απόρριψη και… στο περιθώριο: Μπροστά στο διαφορετικό, στο ξένο: Για παιδιά από 3 έως 8
Τι στάση κρατάμε όταν τα παιδιά μας αρνούνται να έρθουν σε επαφή με ξένα παιδιά;
Πώς μπορούν τα παιδιά να αποδεχτούν ότι οι άνθρωποι είναι τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους; Πώς θα τα εκπαιδεύσουμε να μην απορρίπτουν τους άλλους; Και να μη φοβούνται το “καινούργιο”;
Οι ιδέες που περιέχονται σ’ αυτό το βιβλίο, μπορούν να εφαρμοστούν με ευκολία στο σπίτι και στο σχολείο, με τη μορφή παιχνιδιών. Και βοηθάνε τα παιδιά ν’ αποδεχτούν την πολυπλοκότητα του κόσμου μας, και να καλλιεργήσουν την αυτοπεποίθησή τους, έτσι ώστε το Άγνωστο, το Διαφορετικό και το Ξένο να μην τους φαίνεται απειλητικό.
Στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου προσφέρονται πληροφορίες στους ενήλικες για να βοηθήσουν τα παιδιά να συμβιώνουν φιλικά με τα ξένα παιδιά, στη γειτονιά και στο σχολείο.
Τι λέμε στα παιδιά μας όταν τα “τσακώνουμε” να λένε ψέματα;
Τι κρύβεται πίσω από τα διαρκή ψέματα των παιδιών; Πώς μπορούμε να τα μάθουμε να ξεχωρίζουν “καλά” από “κακά” μυστικά και να εμπιστεύονται έναν ενήλικα; Πώς μπορεί να μάθει ένα παιδί ν’ αντέχει τα λάθη και τις αποτυχίες του;
Ο πρακτικός αυτός οδηγός περιέχει ιδέες -εύκολα εφαρμόσιμες με τη μορφή παιχνιδιού- που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να αντιληφθούν το “κέρδος της αλήθειας” και να μένουν πιστά σ’ αυτήν.
Τα άτακτα παιδιά. Αίτια και αντιμετώπιση
Τι κάνουμε, όταν τα παιδιά δεν μπορούν να συγκεντρωθούν;
Συνέχεια οι ενήλικες δεν ξέρουν πώς να αντιδράσουν, επειδή, όπως λένε, τα σημερινά παιδιά είναι πολύ ανήσυχα, νευρικά και δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν. Τι κρύβεται πίσω απ’ αυτή την αλλόκοτη συμπεριφορά;
Οι γονείς και οι παιδαγωγοί που ζουν αυτές τις καταστάσεις, θα βρουν στο 1ο κεφάλαιο αυτού του βιβλίου, συνοπτικά, τις σημαντικότερες πληροφορίες για τα αίτια αυτού του προβλήματος.
Παιδικοί φόβοι και ανασφάλειες
Όταν τα παιδιά φοβούνται, εμείς πώς αντιδρούμε;
Ο φόβος συνοδεύει όλους τους ανθρώπους σε όλη τους τη ζωή.
Θάρρος σημαίνει να τολμάμε κάτι, παρόλο που φοβόμαστε.
Πολλοί παιδικοί φόβοι είναι φυσιολογικές συνέπειες της διαδικασίας ανάπτυξης των παιδιών. Έτσι, οι ενήλικες δεν χρειάζεται ν’ ανησυχούν. Και δεν είναι λογικό να προσπαθούμε να προφυλάξουμε τα παιδιά από καταστάσεις που τα επιβαρύνουν με άγχος. Τα βοηθά πολύ περισσότερο αν καταλαβαίνουμε από που προέρχονται αυτοί οι φόβοι.
Αυτό που χρειάζεται είναι να συμπαρασταθούμε με αγάπη και φροντίδα στα παιδιά όταν αντιμετωπίζουν το φόβο, και να τα στηρίξουμε, ώστε να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση και θάρρος.